Zijn we het er allemaal over eens dat (content) marketing een beetje uit de hand loopt?

Uiteindelijk leverde een Google-zoekopdracht naar “soorten formaten van contentmarketing” meer dan 105 resultaten op.

Dat betekent dat het de perfecte tijd is om terug te keren naar onze storytelling roots, bloggen.

Dit wil niet zeggen dat u uw mooie video’s, podcasts en webinars moet opgeven, nee. In feite zou niemand zijn spreekwoordelijke eieren in één mandje moeten stoppen.

4

U genereert VIER MAAL ZOVEEL leads via blogs dan via advertenties.

Bloggen is perfect voor SEO. (optimalisatie voor zoekmotoren: lees Google)

U zult 4 x meer kans hebben om hoger te worden gevonden op organische zoekresultaten.

Hier zijn de top 15 redenen waarom je moet bloggen, meer in detail….

  • Bloggen zal u in 2019 maken of kraken.
  • Bloggen is de stem en het visitekaartje van uw merk.
  • U kunt slapen terwijl uw blogs uw werk voor u doen.
  • Uw blogs zijn een kans voor transparantie.
  • Bloggen geeft aan wat je WAAROM is en houdt je hoofd bij de zaak.
  • Google houdt van bloggen als een content marketing strategie (het is waar).
  • Lange vorm, korte vorm, het kan je niet schelen.
  • TL; DR is goed voor u (en uw SEO).
  • Bloggen is een geweldige training voor je hersenen!
  • Als je het schrijft, zullen ze delen door te klikken of mond-tot-mondreclame te maken….
  • Je kunt gratis een blog starten!
  • Bloggen wordt niet jaloers op andere soorten inhoud.
  • Nu, als je nog steeds vraagt: “Waarom moet ik bloggen om deel uit te maken van mijn content marketing strategie?”

Als het aankomt op leadgeneratie, is bloggen beter dan betalen voor advertenties.

Als u een effectieve content marketing strategie heeft, dan zullen de resultaten die u krijgt van bloggen het kortetermijnverkeer van tijdelijke zoekadvertenties ver overtreffen. (Bron: Hubspot)

Ja, je genereert drie keer meer leads via blogs dan via advertenties.

Dus waarom zou je de bank breken als je op je toetsenbord kunt knallen en die hersencellen op de weg naar het creëren van content kunt stimuleren?!

Bloggen drijft het verkeer naar uw website en is perfect voor SEO.

Er is zelfs een Content Writing Checklist, ontworpen om u te helpen in uw zoekmachine geoptimaliseerde blog inspanningen. Vraag gewoon aan via ons formulier?

Je hebt VIER KEER MEER de waarschijnlijkheid van een hogere ranking in organische zoekresultaten dan degenen die niet beschikken over een blog. (Bron: Tech Client).

Microsoft en IBM zijn misschien de eersten geweest die “de bedrijfsblog” hebben zoals we die kennen, maar het feit van de zaak is dat je het je niet kunt veroorloven om er vandaag de dag GEEN te hebben.

Maar liefst 52% van de marketeers definiëren bloggen als “kritisch”.

In een recent contentmarketingonderzoek onder 2.562 marketeers wereldwijd, kwam bloggen als de meest kritische contentmarketingtactiek voor 2019 als beste uit de bus.(Bron: Content Marketing Institute)

Gezien het feit dat er 105 gedocumenteerde “content marketing tactieken” zijn om te beginnen, is bloggen op nummer 1 een echt bewijs van de kracht van de blog!

Bloggen is het visitekaartje van uw merk om vertrouwen op te bouwen.

Als u de vinger aan de pols van de trends in de sector en de behoeften van uw klanten hebt, dan weet u al dat uw bedrijfsblog het perfecte platform is om trouw te blijven aan uw merk.

Dus breng die vingers in beweging.

Blogs slapen niet, dus je kunt ernaast andere mooie dingen doen.

Er is een reden waarom blogs zoals Hubspot’s meer dan een miljoen bezoeken krijgen via organische zoekmachine resultaten alleen al.

Ze hebben geïnvesteerd in hun blogging en hebben hun weg naar een SEO-gedreven bibliotheek gevonden, en nu werken hun blogs voor hen terwijl ze slapen.

Uw blogs zijn een kans voor transparantie

Buffer (socialmedia app) staat onder andere bekend om hun transparantie en bereidheid om best practices uit te wisselen. Er is geen betere manier om de kernwaarden van uw bedrijf te laten zien dan door eerlijke tweerichtingscommunicatie, die u vanaf het begin de mogelijkheid biedt om te bloggen.

Als je een startup bent, ga dan op weg naar het delen en starten van die gesprekken in een vroeg stadium.

Standuply is een goed voorbeeld van hoe bescheiden het begin en de mislukkingen soms zijn.

Het Standuply Team verontschuldigt zich oprecht voor bugs en andere fouten in 2017.Fouten gebeuren en kunnen helpen bij het opbouwen van een gemeenschap.

Authenticiteit is belangrijk. Het is belangrijk voor prospects en het is belangrijk voor uw bestaande klantenbestand.

Je weet eerder WAAROM je blogt, want het schrijven vereist eigenlijk wel onderzoek en planning.

En dat is de reden waarom het je kan maken of kraken.

Dus weet u waarom u blogt? En wat het doel is voor elke blog?

Waarom bent u aan het bloggen?

Wat is het doel van uw blog?

Opmerking: Het maakt niet uit het “waarom”, uw schrijfstem mag nooit uw merkpersoonlijkheid en persoonlijke touch verliezen.

Google beloont langer, inzichtelijk artikels en blogs. Het is de absolute waarheid.

Google besliste jaren geleden dat langere blogging posten gunstiger zouden moeten rangschikken wegens de mogelijkheden voor relevante backlinks in altijd ‘groene en nuttige’ inhoud (die als de hoekstenen van uw blog dienen).

De lezer zou op zijn beurt langer op deze pagina moeten blijven om de diepgaande inhoud te kunnen lezen, wat de geloofwaardigheid van de site ten goede komt.

Geen wonder dat bloggers steeds vaker kiezen voor lange inhoud.

Bloggers rapporteren “sterkere resultaten” met lange termijn blogging

Bron: orbitmedia.com | 2017

Inhoud in korte vorm werkt om eigen redenen.

Er zijn redenen waarom blogs van 500 woorden of minder ook nog steeds heel effectief zijn:

Ze zijn makkelijker op het oog voor mobiele gebruikers.

Ze worden eerder gedeeld….

En FYI, Closing The Gap blijft voor u op de hoogte van Google-algoritmen en aanbevelingen, zodat u dat niet hoeft te doen. Maak gewoon je verhalen en volg de richtlijnen onderweg. Plus, AMP en Instant Artikelen zijn de manier om te gaan.

Onze technieken en tools zullen je nooit op een dwaalspoor brengen!

De opkomst van de TLDR = “too long; didn’t read” (“te lang, niet gelezen”)is een verborgen SEO bonus.

De “TLDR” is de laatste tijd algemeen aanvaard als een blogtruc van de handel.

Net zoals sociale media, gaat TLDR “too long; didn’t read” (“te lang, niet gelezen”) niet snel weg. Dus je kunt het net zo goed omarmen.

Stedelijke legendes vertellen het verhaal van de oorsprong van de TLDR die teruggaat tot 2003, wat voor de moderne tijd een oude tijd is. Het initialisme stond voor “te lang niet gelezen,” en werd gebruikt door middelbare scholieren als een sms-antwoord dat aangeeft dat men het veel te druk had om zelfs maar een antwoord meer dan “TLDR” te rechtvaardigen.

Het helpt uw blogpost samen te vatten in beknopte oneliners voor die mensen die niet altijd de tijd of aandacht hebben om lange inhoud te lezen.

Het is een kans om nog een paar lange-staart (longtail) trefwoorden in te voeren voor uw on-page (op je website en in je blog) SEO.

Bloggen is een marathon en geen race.

Ondanks geruchten die het tegendeel beweren, lezen mensen wel degelijk blogs. Dat hebben ze altijd al gedaan.

De vruchten van uw content marketing arbeid zal de moeite waard zijn op de lange termijn. Gedacht leiderschap kost tijd. Dus bouw je geloofwaardigheid op en sta aan de top.

Ze zullen zelfs teruglinken naar uw content als een geloofwaardige bron.

Inkomende links zijn onbetaalbaar. Hoe belangrijk het ook is om zelf enkele hyperlinks op te nemen in uw SEO schrijven, het aantal backlinks dat uw blog ontvangt kan uw levenslijn zijn naar het overleven van uw blogging.

Ambassadeurs zijn echte mensen zoals u en uw lezers.

Er zijn verschillende manieren om je bereik te vergroten, waaronder, maar niet beperkt tot:

De goudmijn in uw persoonlijke en professionele kringen.

Het openen van uw blog voor gastberichten van klanten zoals Thomas Cook of Neckermann doen.

Onderwerpsexperts uitnodigen voor een gastblog voor u.

Zoals Rockin’ 1000 oprichter Fabio Zaffagnini kan bevestigen, zijn de “duizend” in Rockin’ 1000 jaar na jaar vermenigvuldigd en versterkt door zijn inspanningen.

De liefde voor muziek en mensen kwam samen, en elke ambassadeur maakte het mogelijk om dit jaar een deel van de opbrengst van het concert aan een goed doel te geven. Rockin’ 1000 ontmoet Blogging 1000?

Closing The Gap maakt het mogelijk om het bereik van je blog met 14 keer te vergroten met een direct ingebouwd referral marketing systeem.

Onderschat nooit de kracht van de mond-tot-mondreclame.

U kunt een blog gratis starten

Het is in deze tijd nog steeds mogelijk om gratis te bloggen op andere platforms.

Opwaardeer van uw inkomende marketing spel door te investeren in hoge kwaliteit bloggen. Niet alleen zal je het verkeer op jouw manier aansturen, maar je zult ook in staat zijn om je inhoud aan te passen zodat je niet voortdurend het wiel opnieuw uitvindt.

U kunt de hele dag bloggen en ’s nachts nog steeds gek worden op content marketing.

Denk aan al uw vormen van content als beleggingsstrategieën en uw bibliotheek van content als uw beleggingsportefeuille. Natuurlijk moet u diversifiëren, maar zorg ervoor dat het bloggen uw primaire investering wordt.

U zult zeker het beste rendement op uw investering krijgen door te investeren in bloggen!