KISS betekent gewoon Keep It Simple, Stupid; het is een belangrijke signaal aan marketeers van vandaag om hun klanten en prospects niet te verwarren met ingewikkelde functies wanneer men hun producten en diensten in de online markt wil ‘steken’.

Vergeet niet dat u geen wetenschappelijke theorie verkoopt aan professoren, advocaten of artsen. Zelfs zij verwachten iets eenvoudigs van u.

Hier zijn een 5-tal manieren om het eenvoudig te houden:

Voordelen van uw producten of diensten communiceren, niet de eigenschappen!

Wees zo helder als water in uw marketing

Wees altijd duidelijk over het vertalen van uw producteigenschappen als voordelen voor uw klanten en prospect in eenvoudige lekentermen. Laat uw prospects weten wat zij zullen winnen in termen van hun levensstijl, interesses en behoeftes als zij uw producten gebruiken.

Verwijder technisch jargon in je artikels, nieuws of blog, OVERAL! Hou het simpel. Maak het uw klanten niet ingewikkeld met vakjargon.

Vergeet niet, uw klanten en potentiële klanten (kortom, uw doelgroep) zijn normale mensen, ze zijn geen studenten in de kernfysica. Tenzij u praat met mensen uit de industrie, zoals uw concurrenten, zullen klanten of prospects begrijpen welke technische details u heeft.

Praat niet met uw prospects alsof u uw doctoraatscriptie presenteert aan een groep universiteitsprofessoren. Technisch jargon zal uw prospects verwarren en naar uw concurrenten leiden.

To the point please! Draai niet rond de (hete) brei!

Identificeer uw doelpubliek hun behoeften en praat direct over hoe uw producten en diensten hun problemen kunnen oplossen. Praat direct over hun problemen. Niet afwijken met andere niet-verwante zaken.

Als er verwarring ontstaat, verliest u uw geloofwaardigheid en klanten zullen vertrouwen in u verliezen. Identificeer dus het probleem, los het zo snel mogelijk op, Case Closed.

Gebruik eenvoudige woorden en grammatica

Malus domestica is de wetenschappelijke naam voor appels. WTF??????

Marketing betekent simpelweg mensen laten weten hoe u hun problemen kunt oplossen door uw producten en diensten te gebruiken. Gebruik niet te veel woorden en moeilijke grammatica.

U hoeft anderen niet te laten weten dat u de moeilijkste woorden ter wereld kent. Gebruik gewoon eenvoudige taal. Als u een eenvoudige metafoor kunt geven zodat uw klanten het beter kunnen begrijpen, doe het dan! U hoeft zich geen zorgen te maken over de grammaticale fouten.

Een eenvoudig beeld vertelt duizend woorden!

Dankzij Twitter, is alles gekrompen tot minder dan 300 (280) tekens. Je kunt nog steeds je boodschap overbrengen met minder woorden.

Een trieste zaak voor professoren in het denken over hoe ze hun uit duizenden woorden scriptie inkorten tot 280 tekens.

In feite, in de snelle omgeving van vandaag, willen we korte en zoete informatie, vandaar dat marketeers, proberen om uw marketing boodschap en doelen op te maken in een paar zinnen.

Probeer een betekenisvol beeld in te voegen waarin het uw prospects direct kan vertellen wat de voordelen van uw producten en diensten zijn.

Eenvoud in marketing is cruciaal voor elke marketeer. Denk aan KISS wanneer u een nieuwe marketingcampagne start en u zult zich al snel bewust worden van de betekenis van “Less is More”.

Wil u graag meer weten, vrijblijvend, over uw online marketing op een eenvoudige manier? Contacteer ons via het contactformulier van de website, klik hier.

Graag op de hoogte blijven? Schrijf u hieronder in.