Marketinggoeroes bemoeilijken marketing terwijl het eigenlijk eenvoudig is.

Jaren van onderzoek om te ontdekken wat werkt in marketing. Wat we vonden is dat het eigenlijk gemakkelijk is, goeroes bemoeilijken alleen maar marketingstrategieën door het benoemen van soortgelijke tactieken en strategieën met verschillende namen.

Het gaat allemaal over profiel van je klant!

Bartenders serving cocktail

Vind je segment dat je digitaal kunt definiëren, vind hun noden en zwakheden.

Gebruik je belangrijkste troeven om je doel te triggeren. Het is niet voldoende om een doel te creëren uit een inzicht, het moet ook gekoppeld zijn aan je unieke eigenschappen (iedereen heeft unieke eigenschappen), een voordeel dat alleen jij, je merk of product heeft.

OPMERKING VOOR KLEINERE BEDRIJVEN EN MERKEN

Voor kleinere merken: Als je een merk bent dat in het nadeel is door een kleiner budget, begin dan met het definiëren van een segment dat genegeerd wordt door je concurrenten. Dat is eigenlijk de enige verandering in de strategie. Bijvoorbeeld; mensen schilderen hun huizen als ze verhuizen, renoveren, een nieuw huis kopen of kinderen krijgen.

Splatter paint on white table

Niemand richt zich op ouders met kinderen. Een nieuw verfbedrijf kan een lijn ontwikkelen om deze klanten aan te trekken en van daaruit verder te groeien. Inzicht; “Als onze kinderen zo bijzonder zijn, waarom schilderen we hun kamer allemaal in het roze of blauwe?

CONVERSE (het bekende merk van sneakers)

Laced Converse shoes

Doel. Uniek zijn.

Het doel van dit merk creëert sympathie voor het merk. Mensen die rebels zijn, zullen meer van het merk houden omdat ze zichter niet tegen verzetten dat het goed is om anders te zijn.

Wanneer je van een individu of een merk houdt, verhoogt het je loyaliteit en dat heeft een positieve invloed op je marktaandeel. Liefde voor een merk of product verdwijnt niet zo snel, dus de resultaten blijven ook lang na uw media-investering behouden.

Originaliteit = Een sneaker die je kunt aanpassen en die heel anders is dan andere sneakers.

Deze techniek is wat de meeste marketingagency’s vandaag de dag in praktijk brengen. Het plaatst een emotie rond een unieke eigenschap.

Tried to get a job through Mercedes using this picture and I must admit, it was a massive fail. ¯_(ツ)_/¯

Bijvoorbeeld; als u op zoek bent naar een €50.000 tot €60.000 luxevoertuig en een Mercedes advertentie te zien krijgt, bezoekt u waarschijnlijk een Mercedes-dealer.

Als u op dat moment BMW is wat u het vaakst ziet, bezoekt u waarschijnlijk eerst de BMW dealer.

Dit verhoogt de verkoop als u degene bent die meer uitgeeft aan media. Zodra u stopt met uitgeven eindigt het resultaat ook omdat dit mensen aantrekt die op zoek zijn naar het product, ze zijn niet zo merkgebonden.

White BMW by the sidewalk

Het waardensymbool (of de sociale waarden) = Gelukkige, creatieve, leuke rebellie.

Waarden worden meestal gebruikt om een sociale identiteit te creëren. Voorbeeld; Afbeelding van twee motorcrossers. De ene is gekleed in een volledige Red Bull uitrusting, de andere is gekleed in Monster Energy drink uitrusting.

Welke heeft waarschijnlijk meer tatoeages? Dit werd gevraagd voor een conferentie van meer dan 1000 personen en de meerderheid van de deelnemers heeft Monster geantwoord.

We associëren automatisch persoonlijkheid met merkkeuzes, we kopen ze ook om die reden zonder er aan te denken.

Door het sponsoren of creëren van content rond een profiel dat je wilt aantrekken, zullen mensen bereid zijn om meer te betalen voor je product of dienst, omdat het hen helpt om iets over zichzelf te zeggen zonder één woord te hoeven zeggen.

Het wordt een symbool van wie ze zijn. Daarom kopen we luxe merken en zijn we bereid om meer te betalen. U kunt een hogere winst per verkochte eenheid maken als u dit bereikt.

Elk van deze heeft zijn eigen doel, maar ze zijn allemaal gekoppeld aan marketingsucces. Succes is een toename van het marktaandeel, een toename van de omzet en een toename van de winst.

Cash

Meningen, delen, likes, commentaren, merkbekendheid, aankoopintentie zijn zaken die je kan stimuleren door het toepassen van eenvoudige technieken.

Daarom richten we ons op het einddoel, financiële resultaten.

Zodra de eerder vermelde parameters heeft gedefiniëerd, kunt u deze gebruiken om de missie van uw merk, dienst of product te creëren. Een missie die gemakkelijk te begrijpen is voor alle medewerkers, klanten en potentiële klanten.

Onze missie: Mensen inspireren om hun eigen ding te doen, want hier begint het echte marketingleven.

Met de geboorte van sociale media is reclame een “Altijd Aan”-inspanning geworden. Afhankelijk van het resultaat dat je probeert te bereiken (hogere omzet, meer marktaandeel of hogere winst) moet je een mix berichten gebruiken.

Daarom richten we ons op het einddoel, financiële resultaten.

Zodra u de potentiële klant heeft gedefinieerd, kunt u deze gebruiken om de missie van uw merk te creëren. Een merkmissie die gemakkelijk te begrijpen is voor alle medewerkers, klanten en potentiële klanten.

Missie: Mensen inspireren om hun eigen ding te doen, want hier begint hun echte marketingleven.

Aan het einde van het kwartaal vergelijkt u uw resultaten met het laatste kwartaal. En het volgende kwartaal opnieuw!

Nog één gekend voorbeeld.

Apple begon veel meer aandacht te besteden aan het communiceren van cameragrootte en processorsnelheid, waardoor de verkoop daalde. Het liet mensen (Apple fans) op op hun honger zitten.

Macbook pro from the back

Converse had een nieuw bedrijf overgenomen die zich richtte op innovatie, ze creëerden sneakers die niet aanpasbaar zijn vanwege een hogere kwaliteit aan materiaal. Het merk is voor het eerst in 13 jaar minder populair.

Conclusie

Mensen haten reclame, maar ze houden van merken. Ze houden van merken die hen helpen om zich te onderscheiden van de massa, merken die hen helpen om op te komen voor dingen waarin ze geloven en merken die consistent zijn in de dingen die ze zeggen en doen.

Natuurlijk heb je een geweldig product nodig, maar een merk moet meer zijn dan alleen een product. Het moet het juiste doen en tegen de juiste mensen zeggen. De rest van de mensen zal volgen als je dat doet.

Bezoek Closing the Gap

 

Mail ons