10 redenen waarom u een LinkedIn profiel nodig heeft.

Wij trachten SEO en online marketing voor ondernemers op een duidelijke manier te brengen.

LinkedIn kan een krachtige tool zijn voor particulieren en bedrijven die nieuwe connecties willen maken, leads willen genereren en hun merknaam willen opbouwen. Hoewel het een belangrijk platform is voor alle bedrijven, kan LinkedIn een echte game changer zijn voor B2B (business to business) bedrijven.

Dit artikel zal je laten zien waarom je bedrijf – vooral als je in de B2B sector actief bent – niet één dag langer moet wachten om LinkedIn in je social marketing strategie op te nemen.

1. LinkedIn is nog belangrijker voor B2B marketeers dan Facebook.

Volgens het Social Media Marketing Industry rapport heeft LinkedIn nu Facebook overtroffen als het belangrijkste sociale platform voor B2B marketeers. Terwijl slechts 21% van de B2C marketeers LinkedIn als hun #1 platform noemde, plaatste 41% van de B2B marketeers LinkedIn op hun lijst (tegenover slechts 30% die zei dat Facebook het belangrijkste sociale platform was).

2. LinkedIn is het derde meest gebruikte sociale platform onder bedrijfseigenaars.

Volgens het Salesforce State of Marketing rapport (neem van ons aan dat dit een belangrijke bron is) is LinkedIn het derde meest gebruikte sociale netwerk voor bedrijfseigenaars. Met 62% van de bedrijfseigenaars die melden dat ze het platform gebruiken, en nog eens 22% die zeggen dat ze van plan zijn om het volgend jaar te gebruiken, vertoont het gebruik van LinkedIn als een waardevolle business tool geen tekenen van stagnering. Integendeel.

3. Statistieken suggereren dat LinkedIn het meest effectieve platform voor productlanceringen kan zijn.

SpaceX Falcon Heavy Landing

Vertrouw je nog steeds op traditionele persberichten om aandacht voor nieuwe producten te krijgen? Social media – en LinkedIn in het bijzonder – heeft een enorme impact gehad op hoe we productnieuws en -informatie verspreiden naar media, bloggers en consumenten. Volgens een polling van Regalix is LinkedIn nu het nummer 1 platform dat gebruikt wordt voor productlanceringen onder B2B-bedrijven. Maar liefst 81% van de B2B-bedrijven zegt LinkedIn te gebruiken voor lanceringen, tegenover 71% die Twitter gebruiken en slechts 54% die Facebook gebruiken.

4. LinkedIn is een van de meest effectieve manieren om nieuw talent te rekruteren.

Terwijl jobsites en carrièrewebsites doorgaans tot de topkanalen behoren voor het vinden van gekwalificeerde sollicitanten, is het gebruik van sociale professionele netwerksites voor het werven van nieuw talent de afgelopen 4 jaar explosief gestegen.

Volgens LinkedIn’s eigen onderzoek hebben deze sites (waarvan één LinkedIn is) een toename van 73% in het gebruik van job rekrutering gezien, vergeleken met een toename van 15% voor internet job boards en een daling van 16% voor uitzendbureaus.

5. Sommige onderzoeken suggereren dat LinkedIn misschien wel het meest effectieve platform is voor leadgeneratie.

Uit onderzoek van Hubspot bleek dat het doorverwijzingsverkeer van LinkedIn het hoogste bezoekers conversiepercentage onder de sociale netwerksites had; zelfs hoger dan Facebook of Twitter. Ze vonden dat LinkedIn een gemiddelde conversiegraad van 2,74% had, vergeleken met de 0.77% van Facebook en de 0.69 van Twitter.

6. LinkedIn is het ideale netwerk voor het vestigen van autoriteit. Zowel voor merken, bedrijven als personen.

My work setup

Als belangrijk kanaal voor professionele contentdistributie (verdelen van uw boodschap, inhoud) is er geen effectiever netwerk om jezelf of je merk als leider in je branche te vestigen.

LinkedIn groepen stellen je in staat om jezelf te positioneren als een betrouwbare influencer in je niche, en aanbevelingen en goedkeuringen kunnen een grote bijdrage leveren aan het versterken van je reputatie als een betrouwbare entiteit in je expertisegebied.

7. LinkedIn kan professionele face-to-face relaties verbeteren.

ShopJackie x Sewn Apart

We weten dat LinkedIn bedrijven helpt om belangrijke online relaties op te bouwen en te onderhouden. Uit onderzoek blijkt echter dat het ook kan helpen om persoonlijke contacten te verstevigen.

8. LinkedIn geeft je merk meer zichtbaarheid bij het zoeken.

Een goed geoptimaliseerd LinkedIn profiel en bedrijfspagina verhoogt je kansen om beter te rangschikken in Google search, waardoor je meer waardevol herkenning in de resultaten van de zoekmachines krijgt.

If you have a little bit of time left, how about start writing your own bucket list

Om er zeker van te zijn dat je in de zoekmachine staat, moet je er zeker van zijn dat je goede inhoud op je profiel plaatst:

  • Gebruik relevante trefwoorden in uw persoonlijke bio- en paginabeschrijving
  • Gebruik beschrijvende bewoordingen in uw functietitel en bedrijfsnaam
  • Vul alle velden in uw profiel en bedrijfsomschrijving in
  • Voeg links naar uw website en blog toe in uw profiel, beschrijving en berichten

Nog enkele tips (eng.), zo hoort u het ook eens van een ander!

9. LinkedIn berichten hebben de kracht om al je paginavolgers te bereiken.

In tegenstelling tot Facebook, heeft LinkedIn geen gefilterde feed. Wanneer je een update op je LinkedIn-bedrijfspagina plaatst, verschijnt deze in de feeds van je volgers, ongeacht hoe vaak ze met elkaar hebben gecommuniceerd.

Dit betekent dat al uw inspanningen om uw pagina’s op te bouwen worden beloond met een geboeid publiek; en niet worden gehinderd of gefilterd door een algoritme.

Dit betekent echter niet dat al uw volgers daadwerkelijk op het platform zullen zijn wanneer u post. Daarom is het belangrijk dat u regelmatig post om uw bereik te maximaliseren. Volgens LinkedIn kunnen bedrijven verwachten dat ze 20x per maand een bericht plaatsen om ongeveer 60% van hun publiek te bereiken.

10. LinkedIn is het meest effectieve social media platform voor content distributie.

Een studie van het Content Marketing Institute en MarketingProfs heeft uitgewezen dat 94% van de B2B marketeers LinkedIn gebruikt om hun content te verspreiden. Uit het onderzoek bleek ook dat marketeers LinkedIn als het meest effectieve kanaal voor contentdistributie noemden, met een hogere ranking dan Twitter, Facebook en Google My Business.

Ik hoop dat dit artikel je ervan overtuigd heeft dat LinkedIn een waardevolle investering is voor je bedrijf, merk of persoon. Door het te gebruiken om nieuwe connecties te maken, klanten en medewerkers aan te trekken en je waardevolle content te verspreiden, is LinkedIn een waardevolle aanvulling op je marketingstrategie.

Contact openemen met Closing The Gap kan je via ons e-mailformulier of telefonisch op 03 295 75 80.

Ben je actief op LinkedIn? Waarom wel of niet? Deel in de commentaren hieronder!