Waarom inhoud het belangrijkste is op uw website.
Crazy Lady

De waarde van de inhoud van een website. Lanceer je website met aantrekkelijke inhoud! That's the point!

Goede inhoud is wat uw website (en uiteindelijk uw onderneming, persoon of organisatie) onderscheidt van de massa.

De juiste boodschap overbrengen is bepalend als u ook op het internet wil scoren en zichtbaar zijn.

Het succes van uw website wordt vooral bepaald door de inhoud.

Uiteindelijk wint content de portemonnee van uw klanten. Alle andere onderdelen van uw website (design, visuals, video's, etc.) zorgen voor een secundaire ondersteunende rol.

Als u effectieve taglines (titels, en subtitels in uw pagina's) heeft, zal een goed ontwerp de efficiëntie ervan alleen maar vergroten. Design zelf verkoopt niet. De inhoud van uw website moet altijd beginnen met goede inhoud.

Eerst moet u uw klanten en doelgroep bepalen voor u uw website maakt. Vervolgens moet u bepalen hoe u zich op hen gaat richten.

Taglines en slogans die klantgericht zijn (d.w.z. gericht op de behoeften en wensen van de klant) zijn essentieel om de aandacht van uw potentiële klanten te trekken.

Uw taglines moeten een duidelijke waardepropositie opleveren en een effectieve call to action Call to Action = een aktie uitvoeren, bv. een mail sturen, telefonisch contact opnemen, enz.) bevatten.

De sleutel tot een succesvolle website is het hebben van duidelijke, relevante en keywordrijke* content die de juiste boodschap met kracht en overtuiging overbrengt. De content op uw website moet zich richten op uw publiek, hen betrekken en hen overhalen om actie te ondernemen.

*keyword= het woord, de woorden, de tekstuele inhoud waarmee je graag mee wil gevonden worden in de zoekresultaten.

Copywriting vs. Copywriting vs. Copyrighting.

Omdat goede inhoud zo belangrijk is voor het succes van uw website en onderneming, kunt u overwegen een professionele copywriter in te huren voor uw website. Copywriting is het proces van professioneel geschreven teksten voor marketingdoeleinden.

Het is niet te verwarren met auteursrecht – het proces van het verkrijgen van een auteursrecht of wettelijke bescherming voor uw unieke inhoud. We plannen hier nog een specifiek artikel over.

Het is een goed idee om beide diensten te beveiligen. Zodra u investeert in professionele copywriting is het aan te raden dat u het auteursrecht voorziet van de nodige 'bescherming'.

Goede inhoud, goede teksten, zullen het altijd halen van alle mogelijke 'trucjes' die men wil aanpraten.

Video's en andere visuele inhoud.

Effectieve inhoud komt niet altijd in de vorm van tekst. Video's op websites veranderen de manier waarop belangrijke boodschappen worden gecommuniceerd.

Bezoekers van de website verwachten zonder moeite de informatie te krijgen die ze nodig hebben.

Beweging. Niet enkel belangrijk voor uw gezondheid, ook belangrijk voor de gezondheid van uw online aanwezigheid.

Aangepaste video's bieden een geweldige manier om het publiek te betrekken en belangrijke berichten te sturen in een formaat dat minder moeite kost dan het lezen van grote hoeveelheden tekst.

Daarnaast worden illustraties, infographics, diagrammen en interactieve presentaties vaak gebruikt om moeilijke concepten uit te leggen en gebruikers te helpen bij hun beslissingen.

Sterk (web)design versterkt uw boodschap.

"Een beeld is duizend woorden waard."

Bij webdesign is dit vooral het geval, want de eerste indrukken zijn het belangrijkst. Statistieken tonen aan dat uw website meestal tussen de één en vijf seconden heeft om uw websitebezoeker te behouden.

Dit is nauwelijks genoeg tijd om de inhoud te lezen en te verwerken. Dit betekent dat u extra methoden moet vinden om de aandacht van de bezoeker te behouden of te verliezen aan een andere website.

Hier is het ontwerp en de uitstraling van uw website relevant. Het creëert de eerste indruk vangt de aandacht en betrekt uw bezoeker bij het lezen en verwerken van uw taglines, duikt in uw website en helpt uiteindelijk om met vertrouwen aankoopbeslissingen te nemen.

Harmonie tussen design en inhoud krijg door beide aandacht te geven, design zonder inhoud is nutteloos!

Goed ontwerp werkt in harmonie met uw website of blog; het ondersteunt uw berichtgeving, versterkt het en levert het op een visuele, eenvoudig te verwerken manier af, waardoor uw klanten op een dieper niveau met uw website in contact kunnen komen. Een goed ontwerp versterkt ook het merk van uw bedrijf en vergemakkelijkt de aankoopbeslissingen.

Design moet samengaan met uw branding en inhoud om uw sterke punten en kernwaarden te benadrukken en uiteindelijk gebruikers aan te zetten tot actie. Zorg ervoor dat u een aantal van de huidige trends in webdesign volgt.

Degelijk en professioneel webdesign is meer dan alleen een esthetisch aantrekkelijke website.

Professionele webdesigners moeten rekening houden met alle ontwerpaspecten, van de psychologie van kleur en schermresolutie tot toegankelijkheidseisen en typografie, om te kunnen prikkelen en inspireren.

Daag uw webdesigners uit, en vraag hen om de redenering van de ontwerpen die ze promoten uit te leggen. Wees niet bang om vragen te stellen!

Vermijd klassieke stockfotografie op uw website, ga out of the box! Durf anders te zijn.

I’m not sure what I said to this Icelandic horse which was so amusing, maybe i was horsing around? We had just spent some time catching the last of the light over Kirkjufell before catching up with the locals.

Dit wil niet zeggen dat stockfotografie uit den boze is, wat we willen duidelijk maken is dat je je moet onderscheiden, je moet het anders durven. Waarom? Aandacht trekken!

Vermijd zoveel mogelijk gebruik te maken van de klassieke stockfotografie. Je denkt misschien dat een stockfoto perfect bij je website past, maar er zijn al gauw duizenden andere websites die de exacte foto gebruiken.

Niets vult uw bedrijf beter aan en vertegenwoordigt uw bedrijf beter dan professionele en originele foto's van uw producten, klanten, team en faciliteiten.

Maatwerkfotografie zorgt ervoor dat uw website zich onderscheidt tussen de rest, en ze geven geloofwaardigheid en verbinden zich op persoonlijk vlak met de bezoeker.

Het gebruik van fotografie op maat biedt ook de mogelijkheid om uw marketingboodschap en merk in foto's te verwerken. Dit zal de marketingkracht van uw website sterk verbeteren.

Trouwens, onderschat niet wat een 'minder perfecte' foto kan teweegbrengen, u hoeft op zich geen professiole topfotograaf te zijn om een mooi beeld vast te leggen.

Inhoudmarketing (contentmarketing).

U heeft waarschijnlijk de term Content Marketing gehoord, maar weet misschien niet zeker wat het betekent. Content Marketing omvat het creëren en delen van media en het publiceren van content om klanten te werven.

Deze informatie kan worden gepresenteerd in verschillende formaten, waaronder blogberichten, nieuws, video's, white papers, infographics, case studies, how-to guides, foto's, enz. Content Marketing is een van de beste methoden voor de marketing van uw website en uw bedrijf.

Het plaatsen van relevante, waardevolle en vaak bijgewerkte informatie op uw website zal zoekmachine optimalisatie (SEO)* stimuleren, u als expert helpen positioneren en u in staat stellen om relaties op te bouwen met uw publiek. Dit zijn allemaal onbetaalbare voordelen voor elk bedrijf.

*Zoekmachine optimalisatie (SEO) zijn de technieken om uw website zo optimaal mogelijk te laten voldoen aan de criteria die de zoekmachines vragen om gevonden te worden op het internet.

Belang van inhoud op uw website.

Een van de voordelen van het publiceren van goede content is dat het aantal mensen dat uw website vindt via zoekmachines zal toenemen.

Zoekmachines zijn dol op inhoud, vooral vaak bijgewerkte inhoud, en als u mensen naar uw site wilt krijgen, is het belangrijk om inhoud te bieden die mensen willen zien. Het de taak van een zoekmachine om inhoud die relevant is. Overweeg het volgende:

Hoeveel pagina's met details over uw producten en de diensten van uw bedrijf op uw website? Dat is wat telt!!

U heeft misschien een beperkt aantal pagina's.

In een blog, bijvoorbeeld, kunt u vrijwel dagelijks verse, relevante inhoud toevoegen. Elke extra pagina met inhoud is mogelijk een nieuw ingangspunt (landingspagina) voor uw website.

Veel bedrijven zoeken nauwe relaties met hun klanten. Het is verstandig om relevante en nuttige informatie op uw website te plaatsen in de vorm van blogberichten, artikelen of whitepapers.

Dit biedt potentiële klanten de mogelijkheid om u als expert in uw branche te zien en meer geneigd te zijn om zaken met u te doen. Wanneer u content marketing gebruikt, zet u betrouwbare communicatielijnen op met uw klanten en bouwt u aan geloofwaardigheid in het proces.

Gebruik sociale media om inhoud te promoten.

phone wallpaper by @efekurnaz

Een van de beste manieren om uw content te promoten en traffic te genereren is via social media. Om het meeste uit uw content te halen, moet u de kracht van sociale media benutten. Voor het beste resultaat moet uw inhoud worden gesyndiceerd, gedistribueerd en gepromoot via sociale mediasites zoals Facebook, Twitter, LinkedIn en Instagram.

Verspreiden van uw boodschap en inhoud, de sleutel tot UW succes!

Light Trails on Pencala Link Interchange

En vergeet niet dat het delen van uw inhoud over verschillende platformen een enorme 'boost' zal geven aan de zichtbaarheid in de Google zoekresultaten.

Dan spreken we over MultiChannel – marketing (meerdere kanalen marketing, dit zal uiteindelijk de beste manier zijn om ook zichtbaar te worden op het internet, en zichtbaar zijn betekent automatisch meer potentiële en effectieve klanten.

Misschien lijkt het u allemaal overdonderend, of denkt u wel dat het het zoveelste marketingadvies is. We begrijpen dat. Maar eigenlijk is het veel eenvoudiger dan u denkt.

Wil u er graag meer over weten tijdens een volledig vrijblijvend gesprek? Of misschien wil u wel dat we uw website eens van naderbij bekijken op al deze facetten? Laat het ons gewoon weten via ons contactformulier of telefonisch op 03 295 75 80. No problem!